Daugelis žmonių nuolat skundžiasi, kad ryte sunkiai keliasi, atsikėlę – pusę dienos negali prabusti ar net lieka mieguisti iki vakaro. O kai nėra energijos – nėra ir noro ką nors daryti, o ypač eiti į darbą, kai žinai, jog ten laukia begalės darbų. Internetinio portalo riesutai.lt ekspertai, rėmėsi įvairiais moksliniais tyrimais, kurie nagrinėjo energijos ir streso įtaką žmogaus organizmui. Tad ekspertai, pasitelkę tyrimų rezultatus, siūlo keletą strategijų, kurių dėka žmogus atsibus pailsėjęs, visą dieną išliks žvalus ir energija baigsis tik tuomet, kai ateis metas miegoti.

  1. Kaip manote, kokiu metu reikėtų atsibusti? Pasak ekspertų, kiekvieną dieną reikėtų pabusti tokiu pat laiku, o geriausia šviesoje, kai saulė jau patekėjusi, o jei ne, tai tuomet įsijunkite kambaryje šviesą. Mokslininkai ištyrė, jog būtent toks veiksmas padeda sureguliuoti organizmo paros ritmą ir neleidžia pritrūkti energijos. Tad geriausia savo pabudimo laiką taikyti prie šviesos ir mėgautis ja bent 30 minučių.
  2. Norint būti energingam, labai svarbu ir tai, ką valgote. Kaip teigia riesutai.lt ekspertai, reikia riboti angliavandenių vartojimą ir daugiau į savo valgymo racioną įterpti baltymų, nes pasak mokslinių tyrimų, žmonės, kurie sumažina suvartojamų angliavandenių kiekį ir padidina suvartojamų baltymų kiekį, jaučiasi energingesni ir žvalesni. Tad riesutai.lt pataria, kasdien suvartoti ne daugiau 150 g angliavandenių, kurie pasiskirstytų taip: penkios porcijos daržovių, dvi porcijos vaisių, trys porcijos angliavandenių.
  3. Kaip manote, kokiu laiku geriausia gerti kavą ir valgyti? Riesutai.lt ekspertai pataria, jog norint, kad kava iš tiesų būtų naudinga, nestiprios kavos patartina išgerti įpusėjus dienai. Taip pat ir valgyti reiktų tokiu pat metu, nes organizmą vargina nenuoseklus maitinimasis – pavyzdžiui, jis tikisi pusryčių 7 val., o pietų 12 val., tad pakeitus kurį nors laiką, viskas tarsi išsimuša iš vėžių“.
  4. Neleiskite stresui Jus nugalėti. Mokslininkai ištyrė, jog puikus būdas malšinti stresą – tai meditacija. Medituoti reikėtų kelis kartus per dieną, jei jaučiate didelį stresą. Meditacija sumažina streso hormonų kiekį organizme – jie įtempia raumenis ir susiaurina kraujagysles, pro kurias sunkiau prateka kraujas. Taip pat, meditacija pakelia ir endorfinų kiekį. O jei stresas būna darbe, tuomet susiraskite tylią vietą, trumpam pabėkite nuo šurmulio, atsisėskite, užsimerkite ir klausykitės savo lėto kvėpavimo. Kai į galvą pradės lįsti įvairios mintys, įsivaizduokite, kad jos – tai debesys, sklandantys danguje. Įsivaizduokite kažką ar ką nors, kas daro Jus laimingais.

Straipsnis pagal riesutai.lt (nuoroda)

2017 m. birželio mėn.